Ольденбург помер у понеділок вранці на Манхеттені. Він почувався погано після того, як місяць тому впав і зламав стегно.
Хто такий Клас Ольденбург
Фото — Клас Ольденбург у 1964 році біля своєї скульптури «Гігантський тюбик зубної пасти».
Ольденбург народився в 1929 році в Стокгольмі, Швеція, в сім’ї дипломата. Провів більшу частину свого дитинства в Чикаго, де його батько багато років служив генеральним консулом Швеції. Згодом Ольденбург став громадянином США.
У молодості він навчався в Єлі та Чиказькому художньому інституті та деякий час працював у Чиказькому міському бюро новин. Наприкінці 1950-х він оселився в Нью-Йорку, але іноді також жив у Франції та Каліфорнії.
Однією з ранніх великомасштабних робіт була «Губна помада на гусеницях Caterpillar, 1969-74». Оригінал встановлено в Єльському університеті в 1969 році. В 1974 році скульптуру замінили версією зі сталі, алюмінію та скловолокна в іншому місці в кампусі Єльського університету.
Фото — «Губна помада на гусеницях Caterpillar, 1969-74»
На початку своєї кар’єри Ольденбург був ключовим розробником «м’якої скульптури» з вінілу — ще одного способу трансформації звичайних об’єктів — а також допоміг винайти квінтесенцію мистецької події 1960-х років — «хепенінг».
Фото — «Волани». 1994 рік.
У травні 2009 року скульптуру Ольденбурга 1976 року «Гумка друкарської машинки» продали за рекордні 2,2 мільйона доларів на аукціоні післявоєнного та сучасного мистецтва в Нью-Йорку.
Фото — «Гумка друкарської машинки». 1999 рік.
Серед найвідоміших великих скульптур — Clothesp, 13-метрова сталева прищіпка, встановлена біля мерії Філадельфії в 1976 році, а також Batcolumn, 30-метрова сталева бейсбольна бита, встановлена у 1977 році перед будівлею федерального офісу в Чикаго.
Багато пізніших робіт Ольденбурга були створені у співпраці з його другою дружиною Куз’є ван Брюгген, істориком мистецтва, художницею та критиком голландського походження, з якою він одружився в 1977 році.
На фото — Клас Ольденберг та Куз’є ван Брюгген біля скульптури «Ложка та вишня».
Ольденбург відчував вічний інтерес скульптора до форми, підтримав проривну ідею дадаїзму — перенести готові об’єкти в сферу мистецтва шляхом переосмислення звичайних предметів у фантастичних контекстах.
Усі фото — Artsy, Flickr, Twitter, Wiki, Claes Oldenburg & Coosje van Bruggen.