СПАУ є поширеним розладом уваги, який вражає близько 6% дітей у світі. Діагностика хвороби ґрунтується на анкетах, інтерв’ю та суб’єктивних спостереженнях. Результати можуть бути неоднозначними, а стандартні поведінкові тести не показують, як діти справляються з повсякденними ситуаціями.
Для власної перевірки дослідники розробили VR-гру під назвою EPELI, яка моделює ситуації з повсякденного життя. Команда відстежувала рух очей дітей у грі та використовувала штучний інтелект, щоб знайти відмінності у дітей зі СПАУ. В експерименті взяли участь 37 дітей із відповідним діагнозом та 36 дітей без нього.
Суть гри: памʼятати та виконати перелік певних завдань, незважаючи на відволікаючі фактори в навколишньому середовищі, наприклад, увімкнений телевізор. Гра рахує, скільки дитина натискає на кнопки управління і наскільки ефективно виконує завдання.
Виявилось, що погляд дітей із діагностованим СПАУ довше зупинявся на різних предметах у навколишньому середовищі, їхній погляд швидше й частіше переходив з однієї точки на іншу. Це може свідчити про затримку розвитку зорової системи та гіршу обробку інформації, ніж в інших дітей.
Автори вважають, що частиною переваги гри є її мотиваційна цінність. Дітям цікавіше грати у неї, ніж проходити нейропсихологічні тести. У майбутньому гру хочуть використовувати для вимірювання проблем у плануванні та гнучкості діяльності в людей з аутизмом; оцінювати травми головного мозку; СПАУ в дорослих; симптоми, пов’язані з церебральним паралічем, і навіть погіршення пам’яті з віком.