Олександра Подгорна
14 мая 2022

Трамваї проти дефіциту пального: фотоісторія з Балтимору часів Другої світової

Під час Другої світової все більше балтиморців залишали власний автомобіль вдома і діставались на роботу трамваями, тролейбусами та навіть катерами, аби тільки не витрачати пальне. Багато списаних вагонів початку сторіччя відновлювалися та знову вводилися в експлуатацію, щоб задовольнити попит пасажирів. Естетика громадського транспорту Балтимора привернула увагу фотографині Марджорі Колінз, яка разом з колегами з Офісу воєнної інформації відвідала місто у 1943 році. Публікуємо її світлини.

Вагон 1917 року після відновлювального ремонту.

Вагон 1917 року після відновлювального ремонту.

У 1942 році в США запровадили систему раціонування — тобто обмеження споживчого попиту. Цей захід був спрямований на забезпечення усіх американців хоча б мінімумом необхідних товарів та мав допомогти у запобіганні інфляції. У міжнародній торгівлі натуральним каучуком з’явилися великі труднощі, отже першими під раціонування потрапили автомобільні шини. Після цього ввели контроль за використанням бензину, його почали видавати по талонах, розподіливши населення на певні категорії з відповідними потребами. Наприклад, військові, поштарі, водії вантажівок могли купляти пальне у великих обсягах, а робітники необоронних галузей мали обмеження.

Пізніше в країні повністю зупинили виготовлення цивільних автівок — всі ресурси витрачалися на військову техніку та промислові механізми.

Водій трамваю.

Водій трамваю.

Більшість предметів розкоші виявилися недоступними, асортимент збіднів, зменшилося навіть споживання м’яса. Одяг не цікавив навіть забезпечені прошарки суспільства. Витрачати гроші було досить важко, люди віддавали перевагу накопиченню, що стимулювало післявоєнний підйом економіки — тоді в багатьох з’явився власний бізнес.

На тлі раціонування автівки балтиморців чекали на кращі часи у гаражах, було заборонено навіть усі перегони та змагання. При цьому робочих місць було вдосталь, люди постійно мали церкулювати містом по своїх справах. У 1941 році в Балтиморі відкрили нову верф «Бетлегем-Ферфілд», на якій щодня в три зміни працювали тисячі робітників. Як їм, втомленим, діставатися дому після важкого дня? Від вимушених піших прогулянок містян врятували трамваї.

Балтиморська транспортна компанія — оператор трамвайної, тролейбусної та автобусної мережі — через зростання пасажиропотоку почала відновлення списаних вагонів, а колишні прогулянкові катери були пристосовані до регулярних перевезень. В центр спрямовували трамваї з інших ліній, щоб перехопити робітників з верфі.

Повідомлення про дії пасажирів та працівників транспорту під час повітряної тривоги. «Пасажири та екіпаж за законом тепер мають покидати трамваї [під час повітряної тривоги], автобуси та тролейбуси і шукати укриття під загрозою штрафу та/або ув’язнення. Кондуктори та водії мають за запитом надати спеціальні талони для повітряної тривоги, які приймаються в якості квитків протягом півгодини після сигналу відбою».

Повідомлення про дії пасажирів та працівників транспорту під час повітряної тривоги. «Пасажири та екіпаж за законом тепер мають покидати трамваї [під час повітряної тривоги], автобуси та тролейбуси і шукати укриття під загрозою штрафу та/або ув’язнення. Кондуктори та водії мають за запитом надати спеціальні талони для повітряної тривоги, які приймаються в якості квитків протягом півгодини після сигналу відбою».

Під час перезмінки на судноверфі вагони рухались з інтервалом в одну хвилину.

Під час перезмінки на судноверфі вагони рухались з інтервалом в одну хвилину.

Працівники верфі на колишньому прогулянковому катері «Вілсон Лайн». Рейс тривав 20 хвилин.

Працівники верфі на колишньому прогулянковому катері «Вілсон Лайн». Рейс тривав 20 хвилин.

Працівники нічної зміни в трамваї до верфі.

Працівники нічної зміни в трамваї до верфі.

Інформацію надав Олександр Сандлер.

читайте также
Комментарии